søndag 10. juni 2012

Fly me to the moon!

I dag har jeg vært på ekskursjon og sniffet flybensin. Sola Airshow i anledning flyplassens 75 års jubileum. Jeg er ikke den som normalt frekventerer slike events, men med to gutter og en låneunge...så måtte det bare bli noe slikt. Vel, når sant skal sies var de ikke overvettes begeistrert over forslaget vårt, men det tok seg raskt opp...og ned igjen. Mannen og jeg kunne uten problemer sittet i timesvis i campingstolene våre, slurpet i oss kaffe mens sola steikte og flyene fløy. Men alt til sin tid. Det kan vi gjøre når vi blir gamle :-) 
Og når vi snakker om gamle...over høytaleranlegget kom det en vakker engelsk røst med innebygget spraking i stemmen. Det viste seg å være en 93 år gammel engelsk pilot, tung av utmerkelser og med en stemme tatt rett ut av gamle filmer. Fantastisk å høre på. Hva han sa vet jeg ikke, men jeg antar at det hadde med fly å gjøre.
Jeg fikk forresten handlet meg bestikk! Hærens flotte bestikk, med HMK inngraverte våpen :-) Så nå blir det fest i heimen. Jeg kjøpte til 6 personer...skulle nå gjerne hatt mer?
Jeg var på en restaurant i Oslo som hadde slike. Bare at de hadde dem med noen enorme tenner på gaffelen. En skulle ikke være skakk i blikket og skeiv på hånden når en spiste med dem, for å si det slik! Men maten, den var fabelaktig!


Takk for tips angående malte gulv... nå vet jeg at det er overkommelig, bare man passer på å utstyre barn og eldre folk med sklisokker. Vil nødig ende opp med lemlestede folk i hver en krok på det kalde gulvet :-)
Snakkes. LIV

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar