fredag 7. oktober 2011

Kongen over alle flygende objekter på himmelen.

Nå skal ikke dette innlegget handle om hverken dramatiske ulykker eller hjertestans. Tvert imot, og heldigvis. 
Men siden jeg nå allikevel skal publisere et bilde av Luftambulansen, så benytter jeg sjansen til å si: Bra tiltak, stå på- Dere er suverene!
Og så tenker dere: Hva pokker er det hun egentlig vil si?
Jupp, jeg var nemlig på ekskursjon til Sykehuset i dag, med minsten. Kontroll, ingen ting dramatisk. Bortsett fra at vi fikk aldeles åndenød da vi så helikopteret; klar for avgang!
Det er noe eget med menn i uniform, den saken er grei, så mor ble stående. Lillegutt, med hatten på snei, og Indiana Jones veska lettere henslengt over skulderen sympatiserte med sin mor, og ble stående.
Indiana Jones veska... STILIG!
Vi ville jo gjerne forevige gildet, slik at storebror skulle få se hva vi hadde opplevd. Film. Iphone.
Rotorbladene snurret, og snurret, og før vi vet ordet av det kommer en stormvind og nesten river oss over ende. Lillegutt tar tak i meg, jeg i ham, vi vrenger oss rundt mens vi hyler i ekstase, og filmen går :-)
Vi har sett den opptil flere ganger i dag, for å si det slik!
Og mens jeg nå debriefer hendelsen, så lurer jeg på om han skjønnasen i helikopteret som så sjarmerende vinket til oss, ikke vinket men prøvde å vifte oss vekk..... :-) NOT!
Ha en fin kveld! Jeg har pakket symaskin, hamster og kjeledress.... for i morgen blir det tur til Uren-luren-himmelturen :-)
Klem fra LIV





5 kommentarer:

  1. Alexander har nå samlet hele familien rundt PC-en etter at jeg fortalte om helikopteret. Åh, mamma, det er ikke til å tro, det er bare helt fantastisk!!!
    For vi så ikke helikopteret vi, selv om han var ekstra flink siste halvtimen bare for å komme seg raskest mulig ut til helikopterplassen. Vil takke for dagens bilder, det gjorde kvelden vår fantastisk:)

    Fin kveld og god tur:)
    Klem Hanne

    SvarSlett
  2. Jeg blei mest oppheng i at du har bare legger i oktober....

    SvarSlett
  3. Å! Helikoptere ER jo bare råtøffe!! HAr vært oppe i sånne noen ganger og det er bare kuuult!!!! Grip muligheten om du noen gang får den!! (Forhåpningsvis ikke at du TRENGER Luftamulansen noen gang da...) Filmen ble nok helt unik er jeg sikker på! Ha en fin helg med Urenluren himmelturen!! (PS. Trenger en liten mening inne hos meg.. Om du gidder? :-)

    SvarSlett
  4. Jeg har flydd to ganger med Luftambulanse, en gang med fly og en gang med helikopter. Jeg her en veldig uheldig ektemann, og er derfor er veldig glad Luftambulansen fins! ;)

    SvarSlett
  5. hehe, symaskin, hamster og kjeledress var fin huskeliste.

    Og kult helikopter!

    SvarSlett