fredag 1. juli 2011

Som vikingene vil det...

Jeppsi peppsi. 
I dag besøkte Liv & co verdens kuleste lekeplass. I Ribe, Danmark finnes det en Viking-gård, der folk og fe tasser omkring i de lekreste gevanter. 
Jeg er jo mildt sagt begeistret for de flotte klærne "vikingene" går med. Jeg tror rett og slett at det er viking blod i frøkna, for tror dere ikke at jeg likte mjødet også? Ja, jeg syntes det var så velsmakende at jeg kjøpte med meg ei flaske!
 Lekeplassen er et eventyr, praktfull iscenesatt med vann og trær, Vikingaktiviteter og de deiligste små hus. Jeg vil også bo slik! Jeg kan jo starte med å skoge litt, lage til et damanlegg og invitere til dugnad...
Når alt er så til de grader autentisk hva klær, materialer og bygninger angår så er jeg lettere skeptisk til toilettforholdene... Jeg mener: Her lever "frivilige" fra hele verden uten vann og strøm. Syr sine egne klær og ...
Men sjekk her da: Vipp søppelbøtte på badet! 
Jeg trodde jeg skulle dåne! 
 En Falkoner i arbeid. Flotte fugler i fritt svev. 
Nok kjøtt i vesken og den kommer tilbake, igjen og igjen. 
Sier de ihvertfall... 
Leggetid nå? Jepp, for meg ihvertfall. Men det går bra. Jeg liker å sove jeg, har øvd på det. Lenge!
God natt og drøm søtt :-) Vi snakkes nok etterhvert! 
(Jeg tenker fremdeles på de klærne... Jeg kunne hatt meg en stakk eller to.... Her ser dere en ekte skjørtejeger i aksjon)
Klem fra LIV

2 kommentarer:

  1. Det var det jeg visste det, VIPP er god gammal design - helt fra vikingetida!

    Og det er bare å sjekke timeplanen, for Alexander har allerede kalt inn til nytt bloggtreff på slottet sånn medio august;-)

    Først så skal vi ned med bagasjen
    Så skal vi treffe Vegard og Liv
    Så skal vi på slottet
    Så skal vi på BurgerKing

    Kos dere masse videre,
    Stor og god klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. kult....opplevelsesferier liker vi!

    SvarSlett