søndag 27. juni 2010

Nysgjerrig, jeg?


Del 1 av ferien er over. Kom hjem i går kveld, etter en fin-fin uke i Kroatia.
Været var interessant. 
Temperaturen varierte mellom 10 og 26 grader, 
og lufta inneholdt en stor mengde våte partikler samt lyn og torden...
Det er da Snuskebassa begynner å bli farlig! ;-))

Naboen vår,Tito, hadde flyttet, og etterlatt seg et stort hotell, fylt med knust glass og tagging.
Men du verden så spennende!
Det ble vagt antydet at man kanskje muligens ikke burde gå inn der. Vi hadde delte meninger om skilting og bruk av gitter ved inngangene...så den mest omfattende turen tok jeg alene, tidlig, tidlig om morgenen. (Nå snakker vi Snuskebasse-tidlig og ikke prinsesse-vil-ikke-sove-tidlig)


Langt der oppe, en hel del meter over havet, er hotell-navnet.
Helt greie bokstaver, hadde liksom lyst på de... Neida, slapp av, de er ikke å finne i Snuskebasseheimen.
Kravlet opp alle etasjene, og lett utoverlent fikk jeg ta dem i nærmere ettersyn.

Når jeg først var der oppe, så tenkte jeg at, hvorfor ikke kikke inn på loftet?
Et langt og stort loft.....Eller stort var vel feil, for det var lavt.
Langt inne står det et objekt. (Bak den lyse delen.)
En tønne.
Snuskebassa hadde lyst på den tønnen, men turte rett og slett ikke å gå inn!
ALT, absolutt ALT er fjernet eller knust i dette en gang så stolte palasset, og her står ei fullstendig flott og bloggbar tønne midt i syninga...HVORFOR? 
Hva er det den inneholder?
Noen som vet? 
Hvorfor har ingen rappet den?



Jeg vet ikke helt jeg...
Men det slår meg at jeg bør ta et hint snart.
Jeg kommer meg forbi sperringer, men inn i ei kirke?
Nei.
Her er ei noe spartansk utrustet metall-dør på en kirke som ligger på den mest forblåste toppen jeg noensinne har "besteget". 
Jeg har IKKE tenkt til å ta den kjøreturen igjen. Ellers takk!


Neste låste kirkedør fant jeg også tett oppunder ei fjellhylle.... Gjør døren høy og nøkkelhullet vidt! ;-)


Det var noe annet jeg hadde tenkt til å fortelle også, men samma det. Kan ikke huske alt heller.
Tror jeg skal prøve  å finne søvnen, som minsten sier.

Da snakkes vi. 
Klem fra Liv, som helt sikkert har jet-lag og slik styggedom!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar