onsdag 10. mars 2010

Gullhår


Tre innlegg på én dag: Det er sterk kost selv for meg.
Men har man noe på hjertet så er det bedre å få det ut enn å dø av forstoppelse. Det var vel kanksje ikke helt slik det var....

Jeg var hos frisøren i dag.
Det gjør jeg sjelden med glede. Jeg har aldri hatt noe spenstig hårmanke, og kommer heller aldri til å få det. Jeg er derfor en av dem som sørgmodig ser at snøen forsvinner og at luesesongen går mot slutten. (Kanskje en smule overdrevet)

Det er mange frisører her i bygda. Og jeg har vært hos opptil flere. I dag gikk jeg til den nyeste.
Den nyeste må på ingen måte forveksles med den mest oppdaterte, fancy smansy osv. Nei, her snakker vi om en ung kar av utenlandsk opprinnelse som har startet opp for seg selv i et smau. I den grad det finnes smug her.

Kjekk kar, ikke noe å si på det. Alt var bare litt ANNERLEDES.
Jeg har i dag fått bekreftet det jeg lenge har ant:

  1. Jeg har en pen nakke.
  2. Jeg er usymetrisk, mer hår på høyre side. Den var jeg ikke klar over.


Klippen var bra.
Jeg har en krølle på min høyre side (den med kraftig hårvekst) Den var en utfordring. Det ble klippet og vridd, beskåret og rettet ut. Det er første gang noen har brukt rettetang i klippeprosessen. Stilig!

Så skulle det stripes.
På med hetta, den satt løst og vondt var det.
Frisøren ble bekymret: "Gjør det vondt?" sier han.
"Ja, men det går nok snart over, litt til nå så er hele hodebunnen min bedøvet." De røde stripene som han sa jeg kunne få neste gang nærmet seg faretruende....
OK, av med hetta.

"Vet du, vi prøver noe annet.... Vi prøver en IKKE teknikk"
Så da var det på med hansker, blande til kjemikalier og massere det hele inn i håret. Artig!
Når jeg omsider var ferdig, så var jeg rød og opphovnet av varme i kinnene.
"Du trenger ikke gå ennå. Bli 5 minutter til du får normal farge."
Det er omsorg det.
Og ikke nok med det: Jeg fikk halv pris på stripingen, siden han hadde brukt en IKKE teknikk.
Det er omtenksomt det. 

Min førstefødte sa: "Etter mine beregninger er det bra. Det er ikke helt gult. Det er GULL."
Min andrefødte sa: "Har du børstet håret?"


Slik er det med den saken.
Nå skal dere slippe mer fra meg idag.


Klem fra Gullhår 

6 kommentarer:

  1. Ha, ha, herlig (be)skrevet. ☺ DIGGER engelen øverst.

    SvarSlett
  2. He he, herlig! Enig i at engelen var kul!

    SvarSlett
  3. Haha du eer skjønn:) Fikk meg en god latter på morgenkvisten. Måtte bare vækne litt før jeg begynte en kommentar runde.
    Ha en fin torsdag.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  4. Hehe..hørtes ut som en morsom tur, iallefall var historien det..klems.

    SvarSlett
  5. Morsomt!
    Bloggen din burde deles ut på blå resept, med leseglede for alle grå dager!
    Engelen var helt rå, men hvordan har du klart å gi den min nese?
    Mitt hår har den likevel ikke. Jeg ble bare kalt spælsauen som liten. Nå er frisørene veldig høflige, så de bare sier forsiktig oj, før de helt diskret henter fram sauesaksa og klippingen kan begynne.
    Vi har alle vårt :)

    SvarSlett
  6. Vil gjerne ha mer fra deg! Både i dag og andre dager! Klipping hos nye landsmenn kan være en risikosport, men det er det jammen hos gamle landsmenn oxo..... Er sikker på at du er kjempefin, vaffal hvis du har den fjerneste likehet med den skjønne engenlen på bildet...:-)

    Klapp og klem fra Sjuskeline :-)

    ( som også burde frisert seg, men har kjøpt seg ny ladning med hårstrikk istedetfor)

    SvarSlett