torsdag 3. desember 2009

Hei kjære...

I dag kommer et enkelt men godt tips til rimelig juledekorasjon:
"Man tager hva man haver del 2".




Nok en gang er inspirasjonen kommet fra min kjære Jærgård.
Den gamle kona i huset pyntet til jul på denne måten. Hun hadde gjennom året samlet opp og glattet ut alt det hun kunne komme over av gamle, pene sjokoladeplate sølvpapirer. Så gikk hun ut på åkeren, fant seg noen pene aks. Vel hjemme tok hun de flotte sølvpapirene og danderte dem med sirlig hånd omkring toppen av kornakset. Ta-da, og vips så hadde hun den lekreste julepynt!
Herlig :-)
Og gjett hvem som bare måtte ta vare på de sølvpapirene hun aldri rakk å bruke?
Hadde Mulatt-sjokoladen passert kontrollen i dag?


Julekrybber finnes i alle varianter. Jeg har valgt å satse på en lekbar variant. Jeg kjøpte denne av lekefabrikanten Schleich. Knalltøff. Om dere ser nærmere på Jomfru Maria ser dere at hun er temmelig sjokkskadet. Helt klart en fødselsdepresjon på gang. Men hvem ville ikke ha blitt preget av alt hun gjennomgikk?




Og sist men ikke minst: En Maileg blomst.
Jeg passer på å alltid ha med en nykjøpt ting i innlegget. Ellers så kunne noen komme på å tro at jeg er en sånn skrotnisse. Og det er jeg ikke.... eller, okey da.

Tusen takk til HusmorDronninga for Award!
Min aller første. KULT!
Klem fra Liv

1 kommentar:

  1. Gratulerer med award den er velfortjent! Du har alltid ein morsom snert på ting du. Så gøy å finne sånt fint sølvpapir. Mulatt sjokolade det hadde vert noe.
    Skrotnisse du? Nei det kan vel ingen tro!

    Klem...

    SvarSlett